Max Verstappen kende een dag met twee gezichten in Monaco. De Nederlander eindigde tijdens de eerste vrije training op de tweede positie, maar moest later meer terrein prijsgeven. Een verkeerde setup-wijziging leidde tot de tiende plaats. Helmut Marko legt na afloop uit waarom Red Bull alsnog zoveel wijzigde tussen de oefensessies.
"Ze wilden de auto verbeteren en in theorie werkt dat ook", vertelt Marko tegenover Motorsport Magazin. "Maar in de praktijk kreeg de auto last van onderstuur en dat geeft Verstappen geen vertrouwen. Onderstuur is niet bevorderlijk voor snelheid. Yuki Tsunoda concentreert zich verder op het rijden. Zijn rondetijden waren oké."
Marko denkt dan ook dat er nog meer in het vat zit. "We weten dat hij niet van onderstuur houdt, dus ik denk dat we kunnen concurreren met McLaren. Ferrari zal erg moeilijk worden. Ik denk dat ze altijd relatief met dezelfde rijhoogte voor de dag komen. Hoger, maar dat maakt niet zoveel uit op een circuit als Monaco."
En wat wordt de bandenkeuze voor de kwalificatie? "De soft is duidelijk sneller voor de kwalificatie."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!