Het mag duidelijk zijn dat Red Bull in 2021 volledig voor de wereldtitel gaat. Een nieuwe motor, de geüpdatete bolide en Max Verstappen en Sergio Perez moeten de ingrediënten zijn voor succes. Maar wat nu als de dingen al snel niet zo gaan als gehoopt? Dan zal Red Bull de zaken volledig anders aanpakken dan vorig jaar. In alle eerlijkheid was het in 2020 al snel duidelijk dat Mercedes wederom een een maatje te groot was. De teamleiding wilde daar nog niet aan, terwijl Max Verstappen zijn gevoelens daarover al vroegtijdig liet doorschemeren. Het team bleef de auto tot het einde van het seizoen echter doorontwikkelen, wat gezien de nauwelijks veranderende regels voor 2021 goed te begrijpen viel. Dit jaar zal men een ander traject bewandelen. "Dit jaar staan we voor de enorme opgave om zowel voor de wereldtitel te vechten als om ons klaar te maken voor de nieuwe reglementen in 2022", aldus Red Bull-teamadviseur Helmut Marko in gesprek met Speedweek . "Zeker gezien de invoering van de budgetlimiet is dat een enorme klus." "Maar als we dit jaar niet in staat blijken te zijn om te vechten voor de wereldtitel, zullen we ons focussen op het 2022 project. Doen we wel mee voor de titel, moeten we dus deze twee enorme opdrachten zien te tackelen met beperkte middelen", vervolgt Marko, die aangeeft dat men het seizoen in tegenstelling tot in 2020 dus zal laten lopen in het geval van tegenvallende resultaten. De opmerking is interessant, omdat Max Verstappen een clausule in zijn contract heeft staan, waarin staat beschreven dat hij in het geval van tegenvallende resultaten weg mag bij het team. Op het moment dat Red Bull de ontwikkeling van de RB16B stopzet, zal men eerder verder af komen te staan van die gestelde doelen, dan dat men daaraan voldoet.
Meest gelezen