P14 en P17 voor Red Bull Racing in de representatieve tweede vrije training voor de Grand Prix van Qatar. Het was daarmee op zijn zachtst gezegd niet de dag van de renstal van Max Verstappen. De Nederlander klaagde vooral over de voorkant van de RB20, maar is dat dan het grootste probleem? "Ik denk, als je zo ver naar achteren staat, dat het niet om één probleem gaat", zo vertelt Helmut Marko tegenover Motorsport-Magazin. Ook over de long runs is de Oostenrijker niet echt te spreken. "Dat is beter, maar we zijn nog steeds niet competitief."
"We hebben de twee auto's met een andere configuratie laten rijden, maar het resultaat was vergelijkbaar", zo vervolgt Marko. En wat is dan realistisch gezien het gat naar de kop? Vorig weekend kreeg Red Bull het namelijk voor elkaar om vanuit een zeer lastige positie alsnog de snelste tijd in de kwalificatie neer te zetten. "Als we het omdraaien en het in het juiste venster krijgen, kijk naar Qatar... Ik denk dat de problemen daar groter waren dan hier."
Dat zou dan toch een positief signaal moeten zijn, al reageert de Oostenrijker daar op zijn eigen manier op. "Het zou mooi zijn om dat te geloven." De achterstand van Verstappen op de snelste man, Lando Norris, was maar liefst een volle seconde. Het roept de vraag op of Verstappen wel een snelle ronde op de zachte band heeft gereden. "Dat deed hij, maar ik zou zeggen dat het niet perfect was." In de tussentijd stond de Nederlander ook nog in de pitbox, waar wat aanpassingen werden doorgevoerd. "Het maakte een klein verschil, maar leverde niet het gewilde effect op", zo sluit Marko af.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!