Voorafgaand aan het seizoen was reeds duidelijk dat DRS-zones ingekort zouden worden. De officiële lezing luidde dat men aan de hand van de data van voorgaande jaren wilde zoeken naar de optimale lengte voor die zones. Helmut Marko denkt tussen de regels door echter te lezen dat het vooral een poging is om Red Bull af te remmen. Immers, Red Bull staat erom bekend over het meest efficiënte DRS-systeem te beschikken, dus netto profiteert het team van Max Verstappen het meest van langere DRS-zones. "Inhalen was altijd al lastig, maar zeker als de DRS-zones ingekort worden. En we weten wel waarom dat gebeurt...", zo stelt hij tegenover Motorsport-Magazin . Als er gevraagd wordt of het in zijn ogen louter bedoeld is om Red Bull af te remmen, klinkt een duidelijk antwoord: "Exact." "We moeten ermee ophouden om met dit soort manipulatieve trucjes in te grijpen", vervolgt Marko, die Mercedes lijkt aan te wijzen als één van de veroorzakers van de jacht op Red Bull. Hij is helemaal klaar met het 'geklaag' door Mercedes: "Het is bizar dat uitgerekend Mercedes jammert." "Jarenlang beschikte Mercedes over de superieure motor en zij lagen veel verder voor op de concurrentie dan wij nu. En als je vervolgens twee jaar op rij een flop van een auto aflevert, doe je er misschien verstandig aan om je daar op te richten", zo adviseert hij zijn concurrent.
Meest gelezen