Het was Lewis Hamilton die opeens een figuurlijke bom legde onder de achtervleugel van Red Bull, afgelopen weekend in Spanje. "De Red Bull-bolides zijn erg snel op de rechte stukken, ze hebben deze flexibele achtervleugel die ze op zaterdag achterop de wagen hadden geschroefd en waarmee ze drie tienden van een seconde wonnen", zo liet hij optekenen. Links en rechts gingen er meteen wat belletjes rinkelen, want flexibele vleugels, dat mag toch niet? Natuurlijk heeft elk element een mate van flexibiliteit, anders zou deze bij het minste geringste contact afbreken. De FIA heeft er tests voor om te bepalen of de vleugels niet te flexibel zijn. En die had Red Bull allemaal doorstaan, benadrukte Horner nog tijdens datzelfde raceweekend. "De auto's worden vanzelfsprekend aan een keuring onderworpen en ook de flexibiliteit van de vleugels wordt gecontroleerd." "Er zijn allerlei tests die het onderdeel moet doorstaan. De FIA is volledig tevreden over onze auto en deze heeft alle strenge tests doorstaan", vertelde Horner in gesprek met onder meer RacingNews365 . Volgens Helmut Marko zegt het genoeg over de angst van Mercedes: "Het laat maar zien hoe serieus onze prestaties worden genomen bij Mercedes", lacht de Oostenrijker, die denkt dat Wolff zijn stercoureur Hamilton had opgedragen om voor wat opschudding te zorgen. "Lewis moest van Toto voor wat reuring zorgen. We hebben alle tests in ieder geval doorstaan en zullen ook de tests in de toekomst doorstaan."
Meest gelezen