Het was in Q2 dat Red Bull stevig aan de bak moest om het elektronische probleem van Max Verstappen te verhelpen. De camera's legden vast hoe de crew ogenschijnlijk gehaast, maar toch secuur te werk ging. Het moment deed denken aan de Grand Prix van Hongarije. Toen moest Red Bull in veel te weinig tijd de voorwielophanging repareren, nadat Max Verstappen op weg naar de grid was gecrasht. Zowel toen als nu wist het team Max Verstappen tegen de verwachtingen in weer in het zadel te helpen. "Onze monteurs hebben geweldig werk afgeleverd en hebben de spark plug in no time weten te verwisselen", zo looft Helmut Marko zijn mensen in gesprek met het Oostenrijkse ORF . Het geheim? "Natuurlijk trainen we op zulke dingen en organiseren we groepsversterkende evenementen, maar deze crew werkt bovendien al heel lang samen. Als de druk op de ketel komt te staan, lijken ze die totaal niet te voelen." "Ook ik denk terug aan Hongarije, waar we denk ik het ultieme staaltje teamwork tentoonspreidde. Vandaag hebben we opnieuw laten zien wat we als team kunnen. Het is een geweldige groep mensen", aldus de Red Bull-teamadviseur. De stoelpoten van Albon wankelen en Verstappen heeft zijn voorkeur al uitgesproken voor Nico Hulkenberg. Hoe lang laat Red Bull Albon nog spartelen? Dat en meer wordt er door autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen besproken in de nieuwste RN365-podcast, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen