In de long runs in de enige vrije training op vrijdag was Lewis Hamilton in zijn Mercedes sneller dan Max Verstappen. Maar volgens Red Bull-adviseur Helmut Marko was daar een goede reden voor. "Als wij de data goed geïnterpreteerd hebben, hebben wij met meer brandstof gereden dan Alonso en Hamilton. Zij hadden de brandstofhoeveelheden aangepast voor de sprintrace. Dus daarnaar kijkend staan we er best goed voor", zegt Marko bij het Oostenrijkse ORF . "Ons probleem op deze baan is altijd de bandenslijtage geweest, maar die hebben we nog niet gezien dit weekend." Ferrari rijdt in Oostenrijk met een nieuwe voorvleugel en zegt dat het team daarmee enkele tienden van een seconde wint. En zie, vandaag starten Charles Leclerc en Carlos Sainz achter Verstappen op P2 en P3. Maar Marko ziet hen niet in staat om Verstappen te verslaan. "Ik denk dat bandenslijtage met de lagere temperaturen op de racedag deze keer geen probleem zal zijn. Ferrari zal hopelijk alleen tweede worden." Een groter probleem ziet Marko in de track limits. Het hele weekend worden rondetijden al weggestreept door het te ver buiten de baan komen in bocht 9 en 10. "Misschien kan men wat coulanter zijn, als een tusssen oplossing voor de korte termijn. Vanuit het oogpunt van de opbouw van de baan kunnen we op korte termijn niets doen. Dus zouden de stewards wat coulanter moeten zijn, alleen straffen als iemand significant over de track limits heen gaat."
Meest gelezen