In Imola kon het niet op voor Red Bull en Max Verstappen. Het team kwam met updates naar Italië en die betaalden zich uit. Max Verstappen boekte na de GP van Japan zijn tweede zege van het seizoen en leek de aansluiting bij McLaren te hebben gevonden.
De races die de triple header volmaakten, Monaco en Spanje, lieten echter zien dat het waarschijnlijk allemaal ijdele hoop was. In Monaco won Lando Norris. Diens teamgenoot bij McLaren, Oscar Piastri, schreef de GP van Spanje op zijn naam. Verstappen kwam niet verder dan een P4 in Monaco en een zeer teleurstellende tiende plaats in Spanje.
De RB21 is simpelweg nog niet opgewassen tegen de wagen van McLaren. Dat ziet ook Red Bull-adviseur Helmut Marko, die een pijnlijke conclusie trekt na deze triple header. "Het is niet alleen niet genoeg voor Max. Het is ook niet genoeg voor onze standaarden", zegt Marko tegen Sky DE. "We hebben gewoon een auto nodig die, net als McLaren, eerst snelheid heeft en dan meer balans. Dat wil zeggen dat hij makkelijker te besturen is en beter voor de banden is. Daar werken we aan. We hebben vooruitgang geboekt, maar niet in de mate die nodig is om McLaren te verslaan."
Ook interessant:
Max Verstappen was dé hoofdrolspeler tijdens de Grand Prix van Spanje, zeker na zijn botsing met George Russell. Daar kreeg hij een straf van tien seconden voor. Hoe kijken de heren Tim Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk eigenlijk naar het voorval? Ze bespreken dat en nog veel meer in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!