Geen 'van links, naar rechts' op de tribunes of hossende massa's die gehuld in oranje shirts op de tribunes van de Red Bull Ring zitten. Max Verstappen weet dat de Nederlanders hem dit jaar alleen thuis voor de buis kunnen aanmoedigen. Red Bull-adviseur Helmut Marko ziet daarin geen probleem. "Een race zonder publiek is beter dan geen race. Formule 1 is niet te vergelijken met voetbal, daarin wordt een speler erg gemotiveerd door het publiek. Op de Ring kunnen de Nederlanders nog zo hard joelen, maar Max zal er niet sneller door rijden. Hij krijgt er weinig van mee en hij rijdt toch al op de limiet", laat de Oostenrijker optekenen in de Kronen Zeitung .
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.








