"Honda is nog altijd té voorzichtig met de motorafstellingen", zo wordt Red Bull-adviseur Helmut Marko geciteerd door Auto, Motor und Sport . De Oostenrijker wil dat Red Bull met Honda dezelfde filosofie aanhoudt als in de laatste jaren. Men wil aan kunnen vallen, ook als dat op enig moment een gridstraf oplevert. "Onze aanpak is anders dan die van de concurrentie. Wij geven er de voorkeur aan meer motoren te gebruiken als dat betekent dat we meer aan kunnen vallen. Als we de gridstraf vervolgens op het juiste circuit incasseren, kunnen we de schade ervan beperken." Zo voorzichtig als Honda zou zijn met de basisafstellingen van de krachtbron, zo sterk is inmiddels de party mode, zo liet Marko eerder in gesprek met Kronen Zeitung optekenen: "De kwalificatiemodus is echt geweldig , die halve seconde ten opzichte van Mercedes is eigenlijk niet nodig."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









