Het Formule 1-team van Red Bull viel tijdens de testdagen vooral op door haar verschijning. Adrian Newey kwam weer met een bijzonder concept aanzetten, die de wenkbrauwen van menigeen in de F1-paddock deed fronsen . Verder kende het team van Max Verstappen een degelijke testweek, waar er op een klein versnellingsbakprobleem niets noemenswaardigs gebeurde. Kijkend naar de tijdenlijsten, die tijdens de testdagen nog weinig tot niets hoeven te zeggen, zat Red Bull er de hele tijd gewoon goed bij, terwijl zowel Verstappen als Sergio Perez de allerzachtste banden niet gebruikte. Al met al een solide week waar men op verder kan bouwen.
Marko tevreden
Helmut Marko zat na afloop van de testdagen goed in zijn vel. Hij zag dat Red Bull ' veel potentie ' had, zo zij hij al eerder. In gesprek met F1 Insider vertelt hij verder te denken dat Red Bull op dit moment samen met Mercedes vooraan ligt, met Ferrari in de achtervolging kort daarachter. Bovendien reden de andere teams volgens Marko met minder brandstof, waardoor het er voor zijn Red Bull nóg beter uitziet. "We zijn tevreden", klinkt de adviseur positief. "Ik weet zeker dat we meer brandstof aan boord hadden in vergelijking met de meeste anderen. Ik denk dat we op gelijke hoogste staan met Mercedes en net voor Ferrari", aldus de Oostenrijker.
Marko niet blij met ontslag Masi
Verder kan Marko zich niet vinden in de manier waarop de FIA is omgesprongen met de nasleep van de GP van Abu Dhabi. Althans, het ontslag van Masi ken hem niet bekoren. "Het is niet juist dat hij zo uit zijn rol is gezet", zo laat hij optekenen. "Ze hadden geen vraagtekens bij Masi moeten zetten, maar bij zijn taakomschrijving", zucht de Red Bull-adviseur. De andere oplossingen, daar kan hij zich wel in vinden. "Op de achtergrond wordt er gewerkt aan een modernere oplossing net als in het voetbal, met videobewijs", zo doelt hij op de Virtual Race Control Room, waarvandaan dit jaar de F1-wedstrijdleiders zullen worden ondersteund tijdens de Formule 1-Grands Prix. "Dat is de weg van de toekomst", aldus Marko.
Meest gelezen