Pirelli maakte voor 2019 het loopvlak van de banden 0,4 millimeter dunner. Sindsdien kampen vrijwel alle teams met problemen om de banden goed aan de praat te krijgen, en belangrijker nog, om ze aan de praat te houden. Helmut Marko is not amused, want in zijn ogen ontspringt één team de dans. "Ik ben totaal niet blij met deze nieuwe banden, mede doordat ze er op aangeven van Mercedes zijn gekomen. Mercedes kampte vorig jaar met blistering , waarop ze Pirelli hebben gevraagd aanpassingen te doen. Zo gaat de Formule 1 echter wel kapot", aldus de Red Bull-adviseur in gesprek met de Gazzetta dello Sport . "Op dit moment is er sprake van een oneerlijke strijd met Mercedes. Met het chassis dat zij hebben profiteren zij meer dan wie dan ook van die stomme, nieuwe bandenregels. Op dit moment is zelfs de opwarmronde bijna nog belangrijker dan de kwalificatieronde, zo belangrijk is het vinden van de juiste temperatuur tegenwoordig." Volgens Marko zijn er al betere klasseringen verloren gegaan voor Red Bull door de nieuwe banden: "Het is al voorgekomen dat we na een poos de banden wel in het juiste raamwerk wisten te krijgen, om vervolgens door een safety car alle temperatuur in de banden weer te verliezen, waardoor we verloren waren."
Meest gelezen