Dat Honda stappen maakt in 2018 is duidelijk, maar dat de Japanse motorleverancier nog tekort komt ten opzichte van Ferrari en Mercedes is een feit. Volgens schattingen zijn Renault en Honda momenteel ongeveer gelijkwaardig aan elkaar, waarbij de Japanners hopen dat ze een kleine voorsprong hebben op de huidige motorleverancier.
Volgend jaar verandert er veel binnen Red Bull. Niet alleen Renault en Daniel Ricciardo vertrekken, maar ook veranderen de aerodynamische regels. Iets wat in het voordeel kan werken van de sterke ontwerpafdeling. Helmut Marko heeft hoge verwachtingen voor 2019. "We kennen alle waarden van de nieuwe voorvleugel en deze stemmen ons optimistisch", laat hij aan Auto Motor und sport weten. Het enthousiasme werd nog groter na het zien van de data van de Honda-motor. "We verwachten dat we nog maar 10 kilowatt (14 PK) tekort komen ten opzichte van Ferrari en Mercedes. Dat kunnen we compenseren met ons goede chassis." Momenteel zou Red Bull liefst 50 PK tekort komen met de Renault-motor. Ondanks het tekort aan vermogen zegevierde het team in vier races, waarmee 2018 het succesvolste seizoen is sinds de introductie van de hybride V6-motoren in 2014.
Meest gelezen