Na afloop van de Grand Prix van Toscane liet Michael Masi tegenover onder andere RacingNews365 weten dat hij alle beslissingen uit veiligheidsoverwegingen neemt en niet bezig is om meer spektakel te creëren: "We zijn altijd bezig met de veiligheid van de coureurs en beslissingen worden dan ook enkel uit veiligheidsoverwegingen genomen. Als iemand iets anders beweert, dan voelt dat als een belediging", aldus Masi, die daarmee de kritiek op zijn beslissingen probeert te pareren. "Mijn voornaamste taak als raceleider is om de veiligheid van de coureurs te waarborgen en daar ben ik dan ook mee bezig", herhaalt Masi zich. De Australiër zag ondanks een aantal harde crashes een prachtige race op het circuit van Mugello. "Alles was werkelijk perfect geregeld hier en men heeft in een korte tijd de veiligheid van het circuit nog beter op orde gebracht. Ik heb ook het idee dat iedereen ervan genoten heeft om hier te zijn geweest." Het circuit in Toscane kenmerkte zich mede door het feit dat er op veel plaatsen grind langs de baan ligt in plaats van asfalt. Daardoor werden fouten van coureurs direct afgestraft. Toch is het volgens Masi niet mogelijk om dit op elk circuit terug te zien. "We spreken met circuitdirecties over de mogelijkheden van grindbakken, maar het is niet mogelijk om op ieder circuit volgens hetzelfde principe te werken. Daarom zullen we niet op elk circuit de uitloopstroken vervangen zien worden door grind. Dat is toch echt teveel gevraagd." Met medewerking van Dieter Rencken. Wederom pech voor Max Verstappen tijdens een race en veel negatieve reacties naderhand. Maar Max moet niet weg bij Red Bull. Dit en meer in de RN365-podcast met Tom Coronel en Ruud Dimmers.
Meest gelezen