Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Wedstrijdleider Masi verbolgen over verwijten coureurs: "Ik voel me beledigd"

Zowel tijdens de Grand Prix van Italië als tijdens de GP van Mugello kreeg de Formule 1 te maken met een rode vlag-situatie. Daarnaast zagen we dit jaar ook al meerdere keren de safetycar de baan op komen. Daarmee lijkt er een verandering te zijn gekomen in het beleid van de FIA, maar volgens wedstrijdleider Michael Masi is dat absoluut niet het geval.

Na afloop van de Grand Prix van Toscane liet Michael Masi tegenover onder andere RacingNews365 weten dat hij alle beslissingen uit veiligheidsoverwegingen neemt en niet bezig is om meer spektakel te creëren: "We zijn altijd bezig met de veiligheid van de coureurs en beslissingen worden dan ook enkel uit veiligheidsoverwegingen genomen. Als iemand iets anders beweert, dan voelt dat als een belediging", aldus Masi, die daarmee de kritiek op zijn beslissingen probeert te pareren. "Mijn voornaamste taak als raceleider is om de veiligheid van de coureurs te waarborgen en daar ben ik dan ook mee bezig", herhaalt Masi zich. De Australiër zag ondanks een aantal harde crashes een prachtige race op het circuit van Mugello. "Alles was werkelijk perfect geregeld hier en men heeft in een korte tijd de veiligheid van het circuit nog beter op orde gebracht. Ik heb ook het idee dat iedereen ervan genoten heeft om hier te zijn geweest." Het circuit in Toscane kenmerkte zich mede door het feit dat er op veel plaatsen grind langs de baan ligt in plaats van asfalt. Daardoor werden fouten van coureurs direct afgestraft. Toch is het volgens Masi niet mogelijk om dit op elk circuit terug te zien. "We spreken met circuitdirecties over de mogelijkheden van grindbakken, maar het is niet mogelijk om op ieder circuit volgens hetzelfde principe te werken. Daarom zullen we niet op elk circuit de uitloopstroken vervangen zien worden door grind. Dat is toch echt teveel gevraagd." Met medewerking van Dieter Rencken. Wederom pech voor Max Verstappen tijdens een race en veel negatieve reacties naderhand. Maar Max moet niet weg bij Red Bull. Dit en meer in de RN365-podcast met Tom Coronel en Ruud Dimmers.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal