Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Michael Masi

Masi zet F1-coureurs op hun nummer: "In F3 ging dat wel goed"

Tijdens de Grand Prix van Toscane vlogen een aantal coureurs keihard van de baan nog voordat de race hervat werd na een safety car-situatie. Verschillende coureurs vinden dat de crash voorkomen had kunnen worden en vragen om een verandering van de safety car-regels. Dat ziet wedstrijdleider Michael Masi echter niet zitten.

Crash Mugello
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Pirelli

In de ogen van wedstrijdleider Michael Masi is het niet nodig voor de Formule 1 om de regels voor wat betreft de safety car-situatie te veranderen na de crash op Mugello: "De regels voor een herstart na een safety car-situatie zijn duidelijk genoeg, dus daar hoeven we wat mij betreft niet na te kijken. De regels zijn namelijk ook op ieder circuit hetzelfde", aldus de Australiër tegenover onder andere RacingNews365.

"Het is niet alleen dat er op ieder circuit op een bepaald moment de lichten uitgaan van de safety car, het is ook zo dat alle teams al tijdig worden geïnformeerd over het na binnen gaan van de SC. Daardoor hebben de teams alle tijd om de coureurs tijdig te communiceren over het einde van de SC-situatie."

"Voor iedereen is het bekend dat wanneer de safety car helemaal van het circuit af is, ook de gele vlaggen veranderen in groene vlaggen en de race daadwerkelijk weer hervat wordt. Dat is kort gevat de situatie en die is voor iedereen duidelijk", waarmee Masi duidelijk laat weten dat er geen verandering zal komen wat betreft de huidige safety car-regels.

Met de suggestie dat het lange rechte stuk in combinatie met de regel dat de leider het tempo tot aan de streep mag bepalen tot gevaarlijke situaties leidde, maakt Masi korte metten: "We hebben de 20 beste coureurs ter wereld in de Formule 1. De herstart in de Formule 3 was precies hetzelfde, maar de coureurs daar wisten dat wel goed en zonder incidenten aan te pakken."

Met medewerking van Dieter Rencken.

Formule 1 GP Toscane 2020 RN365 Nieuwsdossier

6 reacties

Viaplay
x
Interview Horner exclusief: Red Bull tast in het duister over impact van nieuwe F1-regels