Vanaf een vierde positie ving Max Verstappen de Grand Prix van Australië aan. De Nederlander knokte in de eerste ronde met Charles Leclerc, maar wist zijn positie te behouden. Vooraan het veld liepen de beide Mercedessen eenvoudig weg, maar wist de Red Bull-coureur wel aan te haken bij Sebastian Vettel. De Ferrari-coureur verraste met een vroege stop, die werd gecoverd door Lewis Hamilton, waardoor Verstappen opschoof naar de tweede positie. Red Bull koos ervoor om lang door te rijden. Dat bleek een uitstekende tactiek te zijn.
Na zijn pitstop liep Verstappen in rap tempo in op Vettel, om in ronde 31 een mooie inhaalactie te plaatsen op de Ferrari-coureur, die hem de derde positie in de race bezorgde. Zo makkelijk als het gat gedicht werd naar Vettel, zo lastig ging dat richting Hamilton. Mercedes wist met de Brit het gaatje van anderhalve seconde in stand te houden, ondanks dat Hamiltons banden tien ronden ouder waren dan die van Verstappen. De Nederlander schoot er kort vanaf in de eerste bocht, maar wist in de slotfase toch weer dichterbij te komen aan Hamilton. In de slotfase van de race ging Verstappen er nog eens goed voor zitten in een poging om de snelste ronde te veroveren. Uiteindelijk was het Bottas die in de voorlaatste ronde het nieuwe bonuspunt voor de snelste raceronde veilig wist te stellen. Verstappen finishte de race op een mooie derde plaats, hetgeen de eerste podiumplaats van Honda betekende sinds de terugkeer van het merk in de Formule 1 in 2015.
Meest gelezen