In 2019 krijgen de F1-auto's andere voor- en achtervleugels. Het ontwerp van deze vleugels is eenvoudiger, wat moet leiden tot minder verstoorde lucht achter de auto's. Door de hoeveelheid downforce en verstoorde lucht is het anno 2018 voor coureurs erg lastig om elkaar te volgen, laat staan in te halen. Volgend seizoen moet het aantal inhaalactie verhoogd worden door de nieuwe vleugels. Max Verstappen toont zich blij met de voorgenomen veranderingen. "Liberty Media is op de goede weg. Het belangrijkste is dat inhalen eenvoudiger wordt. Nu is dat lastig, wat mede komt door de gecompliceerde voorvleugel. Met wijzigingen hieraan kan het racen nog beter worden", laat Verstappen weten.
De hoeveelheid actie ligt echter niet alleen aan de auto's, maar ook aan de lay-out van de circuits. "De hoeveelheid actie hangt ook echt af van het circuit. Baku is daar een goed voorbeeld van." Max Verstappen heeft nog wel een andere wens: meer motorgeluid. "Als je kijkt naar de demo in Boedapest, dan zie je de gepassioneerde fans die genieten van het geluid en de donuts. Het was geweldig om te zien. Ik heb begrepen dat Liberty Media al werkt aan een beter motorgeluid."
Meest gelezen