"1 of 2 procent voorzichtiger rijden? Dat is mogelijk maar dan rij ik als laatste want dan ga ik namelijk een stuk langzamer. Iedereen die zegt dat ik minder risico's moet nemen, zijn daarom ook geen Formule 1 coureur." In Barcelona draaide het in de interviews met Verstappen natuurlijk om zijn rijstijl waarmee hij dit seizoen bij de nodige incidenten was betrokken. Vier races en vier incidenten, het is bepaald nog niet het seizoen waar Verstappen op had gehoopt. In gesprek met de Telegraaf maakt de Nederlander in ieder geval korte metten met zijn critici. "Als het gaat om kritiek van oud Formule 1 coureurs, dan is het heel gemakkelijk om nu kritiek te hebben. Als ik langzamer ga rijden en minder risico's neem dan rij ik in de rondte zonder erkenning. Dan is het na tien jaar bedankt en tot nooit weer. Dat wil ik absoluut niet."
Op dit moment mogen Verstappen en Ricciardo van Red Bull vrij tegen elkaar racen maar volgens Ricciardo zou een positiewissel op de baan soms wel beter zijn. Het lijkt er in ieder geval op dat Verstappen zich bij een dergelijk verzoek niet zo maar gewonnen geeft. "Een achterligger zegt altijd dat hij wordt opgehouden of het gat moet echt minimaal een seconde zijn maar dan zie je het wel. Of we in Barcelona bij een soortgelijke situatie anders gaan rijden? Misschien in de marge maar daar ben je op zo'n moment niet mee bezig. En daarbij komt: in Barcelona kun je toch niet inhalen dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken."
Meest gelezen