Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Max Verstappen: 'MGU-H is de zwakke plek van Renault'

De betrouwbaarheid van de Renault-motor was dit jaar niet om over naar huis te schrijven. Alle coureurs met een Renault aangedreven krachtbron strandden regelmatig met pech, waaronder Max Verstappen. Ook qua snelheid liep Renault achter op de concurrenten en Verstappen weet wel waarom.

Aan het begin van het Formule 1-seizoen werd al snel duidelijk dat de RB13 van Max Verstappen vermogen en snelheid tekort kwam om het Mercedes en Ferrari lastig te maken. Dat was het resultaat van een slecht ontwerp van Red Bull en een motor van Renault, die te weinig vermogen leverde. "Helaas levert de Renault-motor nog steeds te weinig vermogen" , zegt Verstappen tegenover Motorsport.com. "We weten niet precies waarom, maar de MGU-H is wel een pijnpunt" , duidt Verstappen de zwakke plek van Renault aan.

"Die is niet zo stabiel als die van Ferrari en Mercedes" , vervolgt Max. "Maar er zijn meerdere redenen waarom we tekort komen." Red Bull moet er dus mee leren leven dat het een dijk van een chassis moet bouwen, om het tekort aan motorvermogen te compenseren. Dit jaar ging dat echter niet van een leien dakje. "Ze wilden voor een low-drag configuratie gaan, maar dat kwam er gewoon niet uit" , zegt Verstappen over het mislukte 'experiment' van Red Bull dit seizoen. "Maar je ziet hoe snel Red Bull het kan omdraaien. Natuurlijk is je seizoen dan al wel verloren, maar het geeft veel vertrouwen voor de toekomst" , aldus een positieve Max Verstappen.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal