Zo saai als de eerste vrije training was, zo enerverend was de tweede vrije training. Al na enkele minuten ging het mis voor Romain Grosjean die een lekke achterband opliep. Onderweg naar de pits ging de band er compleet aan, waardoor de baan bezaaid lag met troep. Na een korte rode vlag kon de sessie eindelijk echt onderweg. Lewis Hamilton maakte een zeldzaam foutje en had een mooie spin, waarbij hij een set banden afschreef. Max Verstappen opende op de zachte banden, maar Ricciardo was enkele duizendsten sneller. Opvallend was het gat van vier tienden naar Valtteri Bottas. Mercedes koos al snel voor de supersoft banden en Hamilton dook de 1.17 in. Het verschil tussen de supersoft en soft banden lijkt ongeveer acht tienden per ronde te zijn.
Daniel Ricciardo was ook op de supersoft banden snel onderweg, maar de verschillen in de top waren erg klein. Hamilton gaf één tiende toe en was nipt sneller dan Verstappen. De Nederlander liet op de boordradio weten dat hij niet blij was met de manier waarop de motor het vermogen oppakte als hij op het gas ging. Qua topsnelheid was duidelijk dat de Renault-motor nog altijd behoorlijk tekort komt ten opzichte van met name de Mercedes-motor. In het tweede deel van de training waren de coureurs bezig met hun langere runs. Max Verstappen kwam in het tweede deel van de training niet meer in actie door een probleem met zijn powerunit. Gelukkig voor de Red Bull-coureur is dat niet de powerunit die hij morgen tijdens de kwalificatie en race gebruikt. Er volgt dan ook geen gridstraf. Teamgenoot Daniel Ricciardo kwam ook lange tijd niet in actie, waardoor Red Bull geen lange runs heeft gereden. Daniel Ricciardo was uiteindelijk de snelste man tijdens de tweede training. Hij was een tiende sneller dan Lewis Hamilton en Max Verstappen.
Meest gelezen