vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Max Verstappen opent GP Italië als zevende, Perez snelste

Max Verstappen is het weekend van de Grand Prix van Italië begonnen met de zevende tijd in de eerste vrije training. Op een nat Monza snelde Sergio Perez naar de snelste tijd.

Vanwege de hevige regenval was het niet ondenkbaar dat de eerste vrije training op de geplande tijd niet van start zou gaan. Het licht aan het eind van de pitstraat sprong om 11:00 uur echter gewoon op groen en dus waagde Daniel Ricciardo zich direct op het asfalt. Na nog geen halve ronde rapporteerde de Australiër een probleem met de aandrijftrein, bestaande uit onder andere die nieuwe Spec C-motor van Renault.

Terwijl Ricciardo de pits weer opzoekt, is het Nico Hülkenberg die meters maakt en de eerste tijd op de klokken zet. De rest van het veld maakt weinig aanstalten om zich bij de Duitser te voegen. Naarmate meer mensen zich naar buiten begeven en de full wets plaatsmaken voor de intermediates kelderen de tijden.

Max Verstappen laat na een eerste installation lap eveneens de intermediates monteren, maar met een onschuldige schuiver in de Parabolica toont hij aan de omstandigheden onverminderd lastig zijn. Hij is overigens niet de enige die zoekende is naar grip en de juiste rempunten op het natte Monza. Her en der schieten coureurs rechtdoor in de chicanes.

Na een uur is het Max Verstappen die naar de snelste tijd gaat. In de bovenste regionen wordt hij vergezeld door de Renault-coureurs die daar in het merendeel van de sessie vertoeven. Mercedes maakt met nog een kwartier te gaan de top vijf compleet.

Als in het laatste kwartier de baan rap opdroogt, wordt de rangorde nog even flink door elkaar geschud. Brendon Hartley pakt verrassend de snelste tijd, gevolg door Daniel Ricciardo. Zijn problemen aan het begin van de sessie waren softwarematig van aard en daardoor makkelijk te verhelpen.

Het is echter Sergio Perez die aan het langste eind trekt door in de slotminuten de snelste tijd te noteren. Kimi Raikkonen stuurt zijn Ferrari naar de tweede tijd, terwijl Max Verstappen wegzakt naar de zevende tijd.

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer
Breaking Dit wil Max Verstappen veranderen aan de Formule 1