Daniel Ricciardo probeerde met een andere set-up om het gat te dichten. De Australiër koos voor een afstelling waarbij hij reed met een T-wing, maar met een andere achtervleugel. Op deze manier ligt zijn topsnelheid hoger, maar verliest hij tijd in de bochten. Daarmee kiest Ricciardo voor een andere aanpak dan teamgenoot Verstappen. " Ja, ik rij met de T-wing, maar mijn achtervleugel is kleiner. Ik heb minder downforce dan Max. Deze keuze heb ik vannacht gemaakt. Vanmorgen werkte het nog niet zo goed, maar tijdens de kwalificatie wel. Zo hebben we tijdens de race wat meer topsnelheid op de rechte stukken zonder DRS." "Je verliest er wat tijd door in de eerste sector, maar het is beter om je positie te verdedigen of aan te vallen tijdens de race. Dat is de reden waarom ik voor deze set-up heb gekozen."
Na de zege van Max Verstappen in Maleisië waren de verwachtingen voor de GP van Japan hoog. Red Bul laat vooralsnog zien dat Maleisië een eenmalige uitschieter was, want het team was 'gewoon' weer het derde team. Een zege zit er dan ook niet in laat Ricciardo aan Ziggo Sport weten. "Na vanmorgen was jezelf kwalificeren als vierde en starten als derde het maximale. Ik wist dat Mercedes en Ferrari hier sterk zouden zijn. We proberen morgen nog iets tijdens de race, maar als we hier op het podium finishen dan zou dat een uitstekend resultaat zijn."
Meest gelezen