Max Verstappen tekende in oktober een nieuw driejarig contract met Red Bull, wat hem tot eind 2020 verbindt aan het team. Om de Nederlander te overtuigen heeft het team alles uit de kast gehaald, waaronder een bezoek aan de Honda-fabriek in Japan. Honda is in 2018 motorleverancier van Toro Rosso, maar de krachtbron ligt waarschijnlijk vanaf 2019 achterin de Red Bull. Dr. Helmut Marko laat aan het TV-programma Sport und Talk weten dat Verstappen in alle toekomstplannen is gekend, alvorens hij zijn handtekening zette. " We hebben hem laten zien hoe onze plannen voor de toekomst eruit zien. Onderdeel daarvan is dat we hem verzekerd hebben dat alle topmensen tot minimaal 2020 bij ons onder contract staat. Wat betreft de motoren hebben we een alternatief." " Samen zijn we naar de Honda-fabriek in Sakura gevlogen, een fantastische fabriek. Dit alles tezamen heeft Max over de streep getrokken." “Natuurlijk heeft hij de situatie ook gebruikt om een hoger salaris uit te onderhandelen, al zit hij qua loon nog lang niet in de buurt van Lewis Hamilton en Sebastian Vettel", voegde Marko toe. "Wanneer hij wereldkampioenschappen wint, kan hij op dat punt nog verder klimmen. We hebben een relatief bescheiden basisbedrag afgesproken maar met een zeer goed bonussysteem, waarbij elk punt, elke overwinning en elke wereldtitel de kassa luid zal doen rinkelen.”
Vanzelfsprekend heeft het management van Max Verstappen goed onderhandeld over de (financiële) voorwaarden van het nieuwe contract. Marko spreekt de verhalen omtrent een megasalaris tegen. Zo dichten diverse media de Red Bull-coureur liefst 30 tot 35 miljoen per jaar toe. " Natuurlijk heeft hij de situatie gebruikt om een hoger salaris te bedingen. Hij zit echter nog lang niet op het niveau van Lewis Hamilton of Sebastian Vettel." " We hebben een relatief laag basissalaris afgesproken, maar met een zeer goed bonussysteem. Elk punt, iedere overwinning en een wereldtitel laten de kassen voor hem rinkelen."
Meest gelezen