Supermarktketen Picnic maakte een parodie op de Jumbo reclame waarin Max Verstappen de hoofdrol vertolkte. Als supersnelle boodschappen bezorger bracht de F1-coureur de boodschappen bij de mensen thuis. Voor Picnic reden genoeg om een alternatieve versie op te nemen van deze reclame. In de reclame stapt een lookalike van Verstappen in een busje van Picnic, nadat hij een auto van Jumbo voorbij loopt. Het management van de Nederlander vond dat hiermee inbreuk werd gemaakt op het portretrecht van de succesvolle coureur en spande een rechtszaak aan. In eerste instantie werd 350.000 euro geëist.
Supermarktketen Picnic is niet blij met de uitspraak en gaat in hoger beroep. Volgens het bedrijf is de vergoeding buiten alle proporties. "In Nederland is in vergelijkbare zaken nog nooit zo'n hoge vergoeding toegekend. Dit zijn Amerikaanse toestanden die betekenen dat iedere kleine ondernemer het risico loopt op een enorme boete na een grapje op een Facebookpagina", laat een woordvoerder aan RTL Nieuws weten.
Meest gelezen