Als McLaren overstag was gegaan en net als Renault-rijder Ricciardo de nieuwe specificatie had laten monteren, dan was Sainz zijn prachtige zesde startplaats sowieso kwijtgeraakt. De Spanjaard heeft in 2019 al met drie verschillende interne verbrandingsmotoren rondgereden en dat is het maximumaantal wat een coureur in één jaar mag gebruiken. Norris was zonder straf weggekomen. Teambaas Andreas Seidl was blij dat Renault een update kon leveren, maar zag echter geen noodzaak om deze a la minute te introduceren. "Aan het begin van elk Formule 1-seizoen maakt het team een inschatting wanneer zij motoren wil introduceren", wijst Seidl ten overstaande van onder meer RacingNews365 op het inplannen van eventuele wissels. "Je probeert natuurlijk om gridstraffen te vermijden." "Renault bood ons voorafgaande aan de Franse Grand Prix de nieuwe specificatie aan en we zijn erg tevreden met hun ontwikkelingssnelheid. Het plan was echter om pas later in het Formule 1-seizoen te wisselen naar een verse krachtbron en daarom besloten wij om er voorlopig van af te zien. We willen niet in de knoop met onszelf komen en de rijders met een extra gridstraf opzadelen." Ricciardo was de enige Renault-rijder met de nieuwe specficatie van de krachtbron in het achteronder, aangezien Nico Hulkenberg om eenzelfde reden als McLaren geen verse motor installeerde. De Emmeriker had eerder dit seizoen de nodige motorproblemen en heeft daardoor al eens een straf geïncasseerd. Hernieuwd wisselen zou hem voor de thuisrace van zijn werkgever wederom een straf opleveren. Verwacht wordt dat Hulkenberg voor de komende race in Oostenrijk wél naar de nieuwe krachtbron wisselt.
Meest gelezen