Om dichterbij de drie topteams in de Formule 1 - te weten Mercedes, Ferrari en Red Bull Racing - te komen, meent McLaren haar eigen windtunnel te moeten verbouwen. Op die manier kan het systeem voldoen aan de meest futuristische eisen. Teambaas Andreas Seidl verklaarde zich tijdens het Franse Grand Prix-weekend0 nader. "In samenspraak met de aandeelhouders heeft McLaren besloten om haar toekomstplannen serieus te nemen. We gaan een nieuwe windtunnel bouwen in Woking, in de tussentijd kunnen we gebruik maken van het hypermoderne systeem van Toyota in Keulen. Het toont andermaal dat McLaren alles op alles bereid is te zetten om de achterstand op de topteams in te lopen. Het zal ongeveer twee jaar duren eer de windtunnel in het McLaren Technology Centre klaar is." Met het oog op de nieuwe reglementen, die per 2021 ingaan, wil McLaren zich goed voorbereiden. Zodoende is besloten om de windtunnel te verbouwen. "Voor 2021 wordt het natuurlijk belangrijk de aerodynamica zo goed mogelijk te begrijpen en wij willen de beste systemen voorhanden hebben, in onze eigen fabriek. Uiteraard moeten we de meest accurate testresultaten kunnen vergaren." McLaren maakt al jaren gebruik van de Toyota-windtunnel, die sinds het Japanse merk zich besloot terug te trekken uit de Formule 1 wordt verhuurd. De oude windtunnel van McLaren in Woking wordt volledig afgebroken, om plaats te maken voor de nieuwe installatie.
Meest gelezen