Nadat het maatschappelijke debat over gelijkheid, diversiteit en racisme de afgelopen periode flink oplaaide kwam de Formule 1 met het initiatief #WeRaceAsOne, om zo hun steun uit te spreken voor meer diversiteit in de sport. Alle Formule 1-teams zullen daarom de kleuren van de regenboog ergens op hun bolide terug laten komen, maar McLaren is nog net een stapje verder gegaan. De regenboogkleuren zullen namelijk behalve op de halo, ook op de sidepods te zien zijn. Ook zal er op de halo van de MCL35 de tekst 'End Racism' te zien zijn. Ook Mercedes paste afgelopen week haar livery aan in aanloop naar de seizoensstart. Check de foto's van de nieuwe McLaren-bolide hieronder.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.








