Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

McLaren slaat handen ineen met British American Tobacco

Tabaksreclame is al jaren niet meer toegestaan in de sportwereld, toch heeft McLaren een gigant uit de rokende wereld aan de haak geslagen. De firma British American Tobacco, dat eind jaren '90 aan de wieg van het BAR-team stond, is per direct partner van de Britse equipe.

Reclame voor producten van British American Tobacco, wiens bekendste sigarettenmerken Lucky Strike en Pall Mall zijn, mag McLaren echter niet maken. Dat is ook niet de achterliggende gedachte van de samenwerking, meldt teameigenaar Zak Brown.

"We verwelkomen BAT bij het team van McLaren en steunen hun ambitie om door innovatieve oplossingen verandering te stimuleren", laat een cryptische Brown optekenen. "BAT's transformatie ligt ten grondslag aan onze samenwerking. We zijn ontzettend blij dat McLaren en BAT technische ervaring en expertise per direct kunnen helpen." McLaren is naast Ferrari, dat al decennialang gesteund wordt door Phillip Morris International, het tweede team dat samenwerkt met een tabaksgigant. PMI heeft middels het Mission Winnow-initiatief invloed op de teamnaam van de Italiaanse stal, dat in 2019 officieel bekendstaat als 'Scuderia Ferrari Mission Winnow'. BAR, het team waarmee BAT in 1999 de Formule 1 instapte, werd na het seizoen 2005 verkocht aan Honda. Na verschillende overnames kwam dat team bekend te staan als Mercedes.

Viaplay
x
Live Kwalificatie Formule 1 GP China 2024