In Brazilië deed Red Bull-teambaas Christian Horner nog een ultieme poging om de nieuwe regels tegen te houden. Hij stelde voor om in 2018 de huidige motorregels te behouden. Dat zou betekenen dat de teams in 21 races vier motoren mogen gebruiken in plaats van drie. Dat idee kreeg niet de volle steun van alle teams. Onder andere Ferrari stemde tegen onder het motto 'regels zijn regels' en ook Mercedes was tegen. Oorspronkelijk werden de regels bedacht om de kosten te verlagen. Inmiddels is duidelijk dat het juist averechts werkt omdat de motoren aangepast moeten worden. Alle onderdelen moeten in plaats van vijf races nu liefst zeven races meegaan.
Concurrent McLaren steunt het voorstel van Red Bull. Technisch directeur Eric Boullier uit ook kritiek op de motorenlimiet van drie stuks per seizoen, zo laat hij Sky Sports weten. " Ik vind dit te ver gaan en niet langer nog echte Formule 1. Het verlagen van het aantal beschikbare motoren per seizoen werkt juist kostenverhogend. Leveranciers moeten extra inspanningen leveren om de levensduur van de motoren te verlengen en de betrouwbaarheid te verhogen." Het is niet verwonderlijk dat Mercedes en Ferrari tegen het voorstel van Red Bull stemde. Zij beschikken over zeer betrouwbare motoren, daar waar Renault en Honda achter de feiten aanlopen.
Meest gelezen