Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

McLaren trekt portemonnee om gat naar topteams te dichten

Het Formule 1-team van McLaren rijdt al enkele jaren niet vooraan, maar in het middenveld. Met de ingrijpende veranderingen voor het seizoen van 2021 om de hoek is het team bereid stappen te zetten om daar een einde aan te brengen. Door de portemonnee te trekken, wil het weer op gelijke hoogte komen met Ferrari, Red Bull en Mercedes.

Nu McLaren goed af is zonder Honda en het team langzaam maar zeker op zijn pootjes terechtkomt, kan het de pijlen richten op de toekomst. Met het oog op het seizoen van 2021, waarvoor grote veranderingen op de planning staan, wil McLaren zijn voormalige status als een van de topteams terug claimen. Teambaas Andreas Seidl weet precies wat te doen om dit mogelijk te kunnen maken, zo vertelt hij aan Autosport . "Het heeft onder andere te maken met het budgetplafond", vertelt Seidl. "Het doel voor McLaren is om het volledige budget te benutten, het team durft zich daar ook aan toe te wijden. Dat is immers de enige manier voor McLaren om het tegen de grote jongens op te kunnen nemen." Dat McLaren als Formule 1-team bereidt is om het volledige budget te benutten, betekent dat de renstal over 175 miljoen dollar zal beschikken. Teams als Mercedes, Ferrari en Red Bull zullen ongetwijfeld ook opereren op het maximaal mogelijke. Seidl laat zich daarnaast niet bang maken door uitspraken dat 2020 het duurste jaar in de Formule 1 wordt, omdat teams komend seizoen in feite twee auto's tegelijkertijd moeten ontwikkelen. "Het is belangrijk om realistisch te zijn over wat haalbaar is. Zelfs als wij honderd miljoen krijgen toegespeeld, moet dat eerst een plaats krijgen." "Het maakt niet uit hoeveel geld je hebt, want dankzij de huidige restricties is er bijvoorbeeld maar een bepaalde hoeveelheid tijd die je als team mag doorbrengen in de windtunnel. Grote teams zullen in 2021 dan misschien wel een voorsprong hebben, maar dan zal dat vooral aan het feit liggen dat alles bij hen nu ook al beter is geregeld."

x
Gridstraf Verstappen op randje gridstraf na opmerkelijke wissel