In Monaco voerde McLaren, net als alle andere teams, wijzigingen door om zich aan te passen aan het circuit van het prinsdom. Het was interessant om een specifieke wijziging aan de brake ducts te zien, omdat ze groter zijn gemaakt qua doorsnede. Zoals bekend krijgen de remmen in Monaco weinig te verduren. In sommige gevallen, zelfs wanneer de temperatuur laag is, hebben de schijven zelfs moeite om de ideale bedrijfstemperatuur te bereiken.
Deze modificatie is dan ook verrassend, want het gaat precies in de tegenovergestelde richting van wat gebruikelijk is op dit circuit, namelijk om de remmen gedeeltelijk te ontluchten. De wijziging lijkt vooral te maken te hebben met het afvoeren van warmte ten gunste van een beter beheer van de bandenspanning.
Ook werd er voor Imola een nieuwe technical directive ingesteld, gericht op het vermoeilijken en beheersen van de warmteoverdracht naar de velgen. Dat zou óók de basis kunnen zijn voor de implementatie van de nieuwe modificatie.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Monaco, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!