De Grand Prix van Mexico zorgt vaak voor de nodige uitdagingen voor de teams. Omdat het circuit veel hoger ligt dan de normale banen, is er veel minder downforce en is het ook lastiger om bijvoorbeeld de remmen en de motor te koelen. Red Bull neemt daarom twee aangepaste onderdelen mee naar het Autodromo Hermanos Rodriguez.
Het gaat allereerst om een groter volume van de engine cover, om een grotere exit voor de koeling van de power unit te kunnen implementeren. Bovendien is er aan de voorkant van de Red Bull RB20 gekozen om een groter afvoerkanaal te maken, om de koelcapaciteit te vergroten. Alles dus om de koeling van de diverse onderdelen te kunnen garanderen.
De grootste concurrent in de titelstrijd voor de Oostenrijkse renstal is McLaren. Dat team neemt een flink gewijzigde vloer mee naar Mexico. Het ontwerp is flink herzien, met geometrische veranderingen op alle gebieden. Dat zou dan moeten leiden tot een toename van de aerodynamische belasting in alle omstandigheden. Bovendien neemt ook het team uit Woking maatregelen om de auto niet te laten te oververhitten.
Bij Ferrari is er weinig veranderd aan de winnende auto van Austin, al wordt daar ook naar de koeling gekeken. Er worden extra exit louvres toegevoegd aan de bolide. Zo wordt de koelcapaciteit van de motor vergroot, al gaat dat wel ten koste van de efficiëntie van de auto. Mercedes neemt geen updates mee naar Mexico.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!