In het eerste jaar van Viaplay in Nederland heeft de Formule 1-rechtenhebber ruim 1,2 miljoen abonnees getrokken in het land. NENT, het bedrijf achter Viaplay, spreekt van een succesvolle toetreding in de voor het bedrijf nieuwe markt. De cijfers zijn gepubliceerd bij de kwartaalcijfers van het laatste kwartaal in 2022. "We zijn toegetreden tot twee nieuwe markten: Nederland en Polen. In beide landen hebben we nu meer dan 1,2 miljoen abonnees", bevestigt CEO Anders Jensen. "Daarmee groeien zij snel richting onze grootste markt: Zweden." Ook gaat Jensen in op een vraag over het aantal opzeggingen in de winterstop van de Formule 1. "De seizoensgebonden opzeggingen waren lager dan verwacht. In deze periode hebben we veel F1-content toegevoegd, net als andere programma's passend bij het publiek." "Dat heeft gewerkt: in Nederland heeft minder dan 10% van de abonnees hun abonnement opgezegd. De meesten van de opzeggingen keren nu ook weer terug."
Meest gelezen