Ferrari won na de zomerstop opeens de races op Monza en Spa-Francorchamps, circuits waar vermogen zwaar meeweegt. De rode bolides vielen terug nadat de FIA nieuwe technical directives uitvaardigde met betrekking tot de fuel flow en de sensoren die moeten bijhouden dat alles volgens de regels gebeurt. Mercedes was er op dat moment echter al van doordrongen dat men zelf snel extra pk's moest zien te vinden, aangezien de achterstand te groot werd: "In sommige races zagen we een vermogensverschil van 50 kilowatt (wat gelijk staat aan 68pk, red.)", aldus de Oostenrijker in gesprek met Auto, Motor und Sport . "Voor ons was dus de vraag hoe we meer power uit onze krachtbron konden krijgen. Omdat op alle andere gebieden ontwikkeling aan banden ligt, konden we dat enkel in de verbrandingsmotor zoeken. We hebben daarbij elke steen omgekeerd." Wolff heeft in het verleden weleens gesproken over een 'ironische' situatie. De acties van Ferrari zette Mercedes ertoe een tandje bij te steken, terwijl Ferrari vervolgens zelf werd teruggefloten. Alle winst die Mercedes boekte telde dubbel aan, wat deels het enorme vermogensverschil tussen de Mercedes- en Ferrari-motoren in 2020 verklaart.
Meest gelezen