De Netflix-documentaire 'Drive to Survive' is een tiendelige serie over de dagelijkse beslommeringen in de Formule 1. Acht van de tien Formule 1-teams hebben de deuren wagenwijd opengezet om de camera's van Netflix te verwelkomen. Ferrari en Mercedes probeerden andere voorwaarden af te dwingen, iets wat de uitvoerend producenten niet konden waarderen.
"Mercedes en Ferrari wilden wel meewerken aan de documentaire, maar onder andere voorwaarden dan de overige teams. Daar voelden wij ons echter niet prettig bij. Wat goed genoeg is voor acht van de tien teams, moet goed genoeg zijn voor de overige twee teams", aldus uitvoerend producent Paul Martin. "Voor deze reeks van tien wilden we onbeperkte toegang tot de teams, alles of niets. Door daar niet mee akkoord te gaan denk ik dat Ferrari en Mercedes de Formule 1 en haar fans tekort doet. Gelukkig hebben we teams als Red Bull, Renault en Haas F1 wel bereid gevonden om ons als een vlieg aan de muur mee te laten kijken." Opvallend aan de documentaire is dat de commercieel directeur van de Formule 1, Sean Bratches, naar verluidt op de aftiteling te zien als één van de uitvoerend producenten. Bratches zou de docu zien als een belangrijk middel om de populariteit van de sport in de Verenigde Staten te vergroten.
Meest gelezen