Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Mercedes en Ferrari tonen revolutionaire achtervleugels

Mercedes en Ferrari komen in Baku beiden met een revolutionaire nieuwe achtervleugel op de proppen. De nieuwe achtervleugels moeten zorgen voor een goede balans tussen snelheid op de lange rechte stukken en voldoende downforce in de langzame bochten van het Baku City Circuit. Omdat voor elkaar te krijgen worden het centrale deel van de achtervleugel zo groot mogelijk gehouden, waarbij de uiteinden richting de wing end plates taps toelopen. Dit moet er voor zorgen dat de drag op de snelle delen van het circuit wordt verminderd. Wat verder opvalt aan de achtervleugel van Ferrari is dat ze sleuven in de end plates hebben gemaakt die we normaal niet zien bij de Scuderia. Dit moet er aan bijdragen dat de luchtwervelingen rond de uiteinden van de nieuwe achtervleugel goed gekanaliseerd worden. Formule 1-verslaggever Albert Fabrega wist de lepelvormige achtervleugels te spotten in de paddock van Baku.

989396547216531456

Mercedes monta el ala posterior d cuchara d baja carga q probaron en los libres 1 en Shanghai para obtener datos y llegar a Baku con información. pic.twitter.com/HxEXHefI1P — Albert Fabrega ES (@AlbertFabrega) April 26, 2018

989436624873361408

Ferrari prepara el SF71H con el ala d baja carga q probaron en los libres 1 d Baku para obtener datos. pic.twitter.com/EHbrC2N6Pc — Albert Fabrega ES (@AlbertFabrega) April 26, 2018

Viaplay
x
Max "Wolff zei tegen Verstappen: 'Neem Marko mee naar Mercedes'"