Mercedes en Ferrari komen in Baku beiden met een revolutionaire nieuwe achtervleugel op de proppen. De nieuwe achtervleugels moeten zorgen voor een goede balans tussen snelheid op de lange rechte stukken en voldoende downforce in de langzame bochten van het Baku City Circuit. Omdat voor elkaar te krijgen worden het centrale deel van de achtervleugel zo groot mogelijk gehouden, waarbij de uiteinden richting de wing end plates taps toelopen. Dit moet er voor zorgen dat de drag op de snelle delen van het circuit wordt verminderd. Wat verder opvalt aan de achtervleugel van Ferrari is dat ze sleuven in de end plates hebben gemaakt die we normaal niet zien bij de Scuderia. Dit moet er aan bijdragen dat de luchtwervelingen rond de uiteinden van de nieuwe achtervleugel goed gekanaliseerd worden. Formule 1-verslaggever Albert Fabrega wist de lepelvormige achtervleugels te spotten in de paddock van Baku.
989396547216531456
Mercedes monta el ala posterior d cuchara d baja carga q probaron en los libres 1 en Shanghai para obtener datos y llegar a Baku con información. pic.twitter.com/HxEXHefI1P — Albert Fabrega ES (@AlbertFabrega) April 26, 2018
989436624873361408
Ferrari prepara el SF71H con el ala d baja carga q probaron en los libres 1 d Baku para obtener datos. pic.twitter.com/EHbrC2N6Pc — Albert Fabrega ES (@AlbertFabrega) April 26, 2018
Meest gelezen