"Je kon zien dat Lewis Hamilton meermaals dicht bij Sebastian Vettel kwam, maar het was zeer, zeer moeilijk om hem te pakken op het rechte stuk, zelfs met DRS", aldus Andrew Shovlin, trackside engineering director van Mercedes, in zijn nabeschouwing op de race namens de renstal. "Daar is de Ferrari nu eenmaal heel erg snel - hetzij door meer vermogen, of door minder luchtweerstand. Wij lijken veel sterker te zijn in de bochten, daardoor komen we op dezelfde rondetijden uit. Zelfs door onze vleugel te veranderen veranderde er niet veel, mede omdat DRS er al voor zorgt dat de achtervleugel niet actief is." In de eerste fase van de wedstrijd was Vettel simpelweg te snel voor de Brit. Dankzij een aanpassing aan de koeling van zijn Mercedes kon Hamilton in de tweede stint echter pushen om de Ferrari-rijder in een foutje te dwingen (waarvoor hij uiteindelijk bestraft werd), maar een inhaalactie op de baan zat er nog steeds niet in. Shovlin: "Lewis keek vooral of hij Vettel ergens kon uitremmen. Het bleef heel erg mogelijk om een inhaalmogelijkheid te creëren."
Meest gelezen