Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

Kwalificatie

  • 1 HAM
  • 2 BOT
  • 3 VER
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
aut Liveblog Quali
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 2019

"Mercedes kan nu niets fout doen, Ferrari niets goed"

Voorafgaand aan dit Formule 1-seizoen was de verwachting dat Ferrari het snelste team zou zijn. Na vier races blijft juist Mercedes de sterkste, terwijl bij Ferrari continue geworsteld wordt. Paul di Resta verwoordt de problemen goed.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes AMG Motorsport

"Mercedes kan nu eigenlijk niets fout doen, terwijl Ferrari juist niets goed kan doen", zo geeft Paul di Resta als analyst bij Sky Sports aan.

De Britse oud-F1-coureur stelt dat de snelheid er bij het Italiaanse team wel degelijk is, maar dat daar simpelweg geen goed gebruik van kan worden gemaakt: "Ferrari's auto is ontzettend goed als alles klopt. Zodra ze de sweet spot echter niet weten te vinden, komt er ook echt helemaal niets meer uit."

Tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan besloten de Ferrari-strategen om Charles Leclerc extra lang door te laten rijden op dezelfde medium-banden, terwijl de Monegask volgens Di Resta veel eerder had kunnen stoppen.

"Ferrari had hier agressief moeten zijn. Waarom moest hij vijftien ronden extra rijden om het einde te kunnen halen? Kort na zijn tweede pitstop werd immers nóg een pitstop gemaakt om op de snelste ronde te kunnen jagen."

De voormalig Williams- en Force India-coureur verwacht binnen twee weken het uur van de waarheid voor Ferrari: "Tijdens de komende race in Barcelona gaan we het echt merken. Maar als de Mercedessen ze daar weer te snel af is, zullen die ook echt gaan domineren."

Speel mee (gratis!) met de RacingNews365 Bingo tijdens de GP van Oostenrijk en win te gekke prijzen!

Claim je Bingo kaart

RN365 Nieuwsdossier Belangrijkste nieuws over de GP van Azerbeidzjan

LIVE Kwalificatie Formule 1 GP Oostenrijk