Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Mercedes mogelijk met compleet nieuw chassis van start in GP Duitsland

In de strijd om kostbare tienden van secondes, heeft het Mercedes-team haast gezet achter de ontwikkeling van een nieuw verbeterd chassis . Zo hoopt het Duitse team haar voorsprong op concurrenten Red Bull en Ferrari, die de afgelopen races leek te slinken, weer te vergroten.

Mercedes begon het 2019-seizoen op glorieuze wijze met acht overwinningen in de eerste acht races. Het Duits-Britse team leek ongenaakbaar, maar in Oostenrijk was het Max Verstappen die de hegemonie van Mercedes voor even doorbrak. Tijdens de kwalificatie in Groot-Brittannië was het verschil tussen het Mercedes en haar naaste concurrenten vervolgens minimaal. Om het gat weer verder te vergroten zet Mercedes vol in op de ontwikkeling van een nieuw chassis voor haar W10-bolide. Volgens Motorsport heeft het nieuwe Mercedes-chassis de verplichte crashtests zelfs al doorstaan, waardoor de introductie ervan op handen lijkt te zijn. Met de introductie moet de W10 nog competitiever moeten worden dan hij momenteel al is. De focus in de zoektocht naar extra performance zou tijdens de ontwikkeling hebben gelegen op het reduceren van het gewicht. De wielbasis van de Mercedes is namelijk een van de langste op de Formule 1-grid, waardoor het chassis van de bolide zwaarder is dan gemiddeld. Nu Mercedes de hete adem van concurrent Red Bull in de nek voelt, overweegt het om het nieuwe chassis al tijdens de Grand Prix van Duitsland op het racetoneel te introduceren.

Viaplay
x
Data Verstappen worstelt ook in droge omstandigheden