Mercedes had de afgelopen jaren de krachtigste motor en daarbij blonken de Duitsers uit in betrouwbaarheid. Men zou niet direct verwachten dat Mercedes zich zorgen zou maken, maar Andy Cowell van het team wijst op de torenhoge kosten. Hij noemt de nieuwe regels gekkenwerk. Tegenover Corriere dello Sport laat Cowell weten dat de nieuwe regels veel extra kosten met zich meebrengen. " Het is gekkenwerk. De motorleveranciers moeten veel onderdelen hergebruiken. Uiteindelijk bouwen ze tussen de 80 en 100 motoren voor dit seizoen. Deze testen ze op de testbank en de beste drie of vier selecteren ze op basis van betrouwbaarheid en vermogen."
" Dit vormt een enorme kostenpost voor de motorleveranciers die niet gedekt is", laat Cowell weten. Dit druist in tegen de gewenste kostenverlaging voor F1-teams. Eerder liet Red Bull-teambaas Christian Horner zich al erg negatief uit over de nieuwe regels. Opvallend is dat enkele jaren geleden, bij de aankondiging van de regels, de motorleveranciers nauwelijks van zich lieten horen. Nu aan de vooravond van een nieuw seizoen zwelt de kritiek aan.
Meest gelezen