Motorleverancier Honda vertrekt na 2021 en Red Bull wil graag het intellectuele eigendom van de Japanners overnemen, zodat het in de jaren daarna verder kan gaan met de krachtbron uit Sakura. Dat kan volgens het team van Max Verstappen en Alexander Albon echter slechts op één manier werkelijkheid worden. De voorwaarde van Red Bull, om naar eigen zeggen niet uit de sport te stappen, is dat de ontwikkeling van de motoren wordt bevroren. Op die manier kunnen ze verder met de Honda-motoren, maar hoeven ze er niet aan te sleutelen. Die voorwaarde stuit echter op verzet bij twee van de andere motorleveranciers. Zowel Ferrari als Renault hebben duidelijk aangegeven dat ze niet van plan zijn om akkoord te gaan met een voorstel van Red Bull. Mercedes was de enige motorleverancier die een bevriezing der motorontwikkeling nog wel zag zitten, maar inmiddels realiseert ook Toto Wolff zich dat het een lastig verhaal gaat worden voor Red Bull. In gesprek met onder meer RacingNews365 helpt de Mercedes-teambaas Red Bull dan ook uit de droom: "Wij snappen de situatie waarin Red Bull en Honda zich bevinden, maar als twee van de motorleveranciers het er niet mee eens zijn, dan kan het idee simpelweg niet geïmplementeerd worden", zo concludeert Wolff. Want het lijkt er niet op dat de Italianen en de Fransen zin hebben om toe te geven aan het idee. "Ze zijn er heel erg open en direct over. Die motorleveranciers zullen vast hun redenen hebben, maar helaas voor Red Bull zie ik een bevriezing van de ontwikkeling van de motoren niet gebeuren", aldus de Oostenrijker. Met medewerking van Dieter Rencken . Wie wordt de nieuwe teamgenoot van Verstappen? Hulkenberg is de ideale kandidaat, en zal zich compleet wegcijferen voor Max Verstappen. Dat denken althans autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen, die hieronder in de nieuwste RN365-podcast terugblikken op de race in Imola en vooruitblikken op de nieuwe teamgenoot van Verstappen.
Meest gelezen