Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

'Mercedes won op het Sochi Autodrom dankzij slim remontwerp'

Na twee grote slagen te hebben geslagen op de circuits van Monza en Singapore, maakte Mercedes er dankzij Lewis Hamilton drie uit drie van op het Sochi Autodrom. De Brit zegevierde voor de achtste maal in 2018 en lijkt keihard op weg naar zijn vijfde wereldtitel.

Mercedes moest Ferrari kort voor en kort na de zomerstop voor zich dulden, maar lijkt intussen het gat te hebben gedicht en zelfs over een voorsprong te beschikken.

Op de officiële website van de Formule 1 wordt uitgelegd waar Mercedes een grote stap mee heeft gemaakt. De W09 heeft in tegenstelling tot haar 'diva'-voorganger W08 weinig moeite met de banden. Dit komt mede door een slim ontwerp van de wielen, die Mercedes sinds de Grand Prix van Singapore gebruikt. Ook de remsystemen die sinds België op de wagen zijn gemonteerd, dragen bij aan een gunstig effect.

De techneuten van Formula1.com leggen uit dat de Mercedes bijzonder zuinig met haar banden om kon gaan in Rusland, met dank aan het remsysteem en de luchtafvoer van de wieldoppen. Waar andere teams moeite hadden om hun achterbanden niet te oververhitten in de opwarmronde - terwijl ze temperatuur in de voorbanden probeerde te krijgen - kon Mercedes wat meer spelen. De warmte rond de achterbanden werd namelijk eenvoudiger afgevoerd door beide bovengenoemde systemen.

Zodoende konden Valtteri Bottas en Lewis Hamilton enigszins gemakkelijk naar de eerste en de tweede positie rijden tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Rusland. Een dag later boekte Mercedes wederom een één-twee, ditmaal werd Hamilton voor Bottas geposteerd.

Marko "Verstappen de goedkoopste Red Bull-coureur ooit"