Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Max Verstappen

Nieuwe Jumbo-topman na aflopen sponsordeal Verstappen: "Hadden daar niks te zoeken"

Supermarktketen Jumbo vestigde de afgelopen jaren naam in de mondiale topsportwereld. Een eigen wieler- en schaatsploeg en een sponsordeal met Max Verstappen waren enkele paradepaardjes. Maar daar is geen ruimte meer voor nu voormalig topman Frits van Eerd zich heeft teruggetrokken en Ton van Veen het stokje heeft overgenomen.

Verstappen Jumbo
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

Van Veen kiest ervoor geen geld meer aan topsport te besteden en dus ook niet aan de Nederlandse wereldkampioen Formule 1. "Jumbo is de laatste jaren zijn focus wat kwijtgeraakt", zo begint Van Veen in gesprek met de Volkskrant.

"Enkele zaken die we erbij zijn gaan doen, hebben de formule niet versterkt", vervolgt hij, om vervolgens enkele voorbeelden van die stelling te geven. "We zijn met Gorillas in de flitsbezorging gestapt en zijn actief geworden in sportsponsoring, waarvan je je af moet vragen of dat bij ons past."

"Max Verstappen is een wereldkampioen, maar wij zijn een Nederlandse supermarktketen en we zijn niet eens de grootste van Nederland. Op het wereldtoneel hebben we eigenlijk niet zoveel te zoeken."

Het goede nieuws voor de klant? Van Veen wil de oude filosofie van voormalig Karel van Eerd nieuw leven inblazen: "We steken geen tientallen miljoenen meer in topsport, maar gebruiken dat geld om de prijzen te verlagen. Dat is hoe Jumbo het ooit voor ogen had."

Praat mee!

x
Aanpassing aanstaande? FIA-president overweegt aanpassing controversiële regel