Van Veen kiest ervoor geen geld meer aan topsport te besteden en dus ook niet aan de Nederlandse wereldkampioen Formule 1. "Jumbo is de laatste jaren zijn focus wat kwijtgeraakt", zo begint Van Veen in gesprek met de Volkskrant.
"Enkele zaken die we erbij zijn gaan doen, hebben de formule niet versterkt", vervolgt hij, om vervolgens enkele voorbeelden van die stelling te geven. "We zijn met Gorillas in de flitsbezorging gestapt en zijn actief geworden in sportsponsoring, waarvan je je af moet vragen of dat bij ons past."
"Max Verstappen is een wereldkampioen, maar wij zijn een Nederlandse supermarktketen en we zijn niet eens de grootste van Nederland. Op het wereldtoneel hebben we eigenlijk niet zoveel te zoeken."
Het goede nieuws voor de klant? Van Veen wil de oude filosofie van voormalig Karel van Eerd nieuw leven inblazen: "We steken geen tientallen miljoenen meer in topsport, maar gebruiken dat geld om de prijzen te verlagen. Dat is hoe Jumbo het ooit voor ogen had."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!