McLaren leek af te stevenen op een onbedreigd 1-2'tje in China, maar aan het einde van de race waren daar ineens de problemen voor Lando Norris. Het rempedaal van de McLaren-coureur werd steeds langer en hij moest in de ultieme slotfase veel tijd toegeven. Toch wist de Brit de auto als tweede over de finish te sturen.
Wanneer begonnen de problemen op te spelen? "Ik denk dat ze al vrij vroeg begonnen, al krijg je altijd een beetje de neiging om de remmen een klein beetje langer te maken. Ik denk dat het team het voor me verborgen hield, omdat ze zagen dat het probleem al veel eerder begon. Ze wisten dat het een probleem zou worden", zo vertelt Norris tegenover onder meer RacingNews365.
"De laatste 10 ronden was ik behoorlijk nerveus of ik de race wel zou kunnen uitrijden, omdat het opvallend was hoeveel slechter het elke ronde en in elke remzone werd. Het is echt geen fijn gevoel als je in de auto zit. Je verwacht een lekker stevig pedaal, maar er is gewoon niets en het gaat naar de grond. Daar krijg je geen vertrouwen van, zeker niet op een snel circuit als dit."
Norris vervolgt: "We hadden dus geluk dat we de race gewoon uit konden rijden en nog steeds voor George Russell eindigden. We hadden veel geluk. Ik denk dat we de laatste paar ronden drie of vier seconden langzamer waren. We hadden dus een moeilijk einde. Ik had graag wat meer gepusht en geprobeerd om het Oscar wat moeilijker te maken, maar dat lukte vandaag niet. We moeten dus begrijpen wat er aan de hand was en ervoor zorgen dat het niet meer gebeurt."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!