Het was niet de vraag of, maar wanneer. Zelfs binnen McLaren wist men dat het op de baan een keer tot een aanvaring zou komen tussen Lando Norris en Oscar Piastri, en bij het eerste het beste serieuze gevecht tussen de twee teamgenoten ging het mis. Norris probeerde op het rechte stuk bij start/finish in een gat te duiken aan de binnenkant bij Piastri, maar van een gat was helemaal geen sprake.
De Brit zat zo in de versnellingsbak van zijn teamgenoot en tevens grootste concurrent om de wereldtitel, dat hij geen kant meer op kon. Hij reed op de linkerachterband van Piastri, verloor zijn voorvleugel en knalde in de muur. Einde race en nul punten voor Norris, terwijl de huidige leider in het wereldkampioenschap 12 belangrijke punten uitliep. Bovendien wist ook Max Verstappen weer punten in te lopen op de Brit.
Norris zet nu eigenhandig een punt achter de gebeurtenissen in Canada. "Wat gebeurde, is gebeurd. Ik had er toen al spijt van en ik verontschuldigde me ervoor, maar helaas hoort het ook bij het racen. Ik neem hem op de kin en ik moet verder, ik moet naar de volgende race kijken. Ik moet kijken hoe ik het beter kan doen en hoe ik soms niet van die domme foutjes kan maken. Er zijn veel positieve punten. Ik zal daar zeker naar kijken en verder bouwen op wat ik heb. Als ik eenmaal in een goed ritme zit, weet ik zeker dat ik heel tevreden zal zijn", zo vertelt hij bij Sky Sports F1.
Ook interessant:
Het venijn zat in de staart tijdens de Grand Prix van Canada. Lando Norris crashte, Max Verstappen profiteerde én Red Bull tekende zonder succes een protest aan tegen winnaar George Russell. Genoeg om na te bespreken dus, iets wat Tim Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk uitgebreid doen in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!