Ook Mercedes heeft niet stilgezeten in aanloop naar de GP van Groot-Brittannië. Zij komen met een nieuw upgradepakket, weliswaar niet zo groot als die van Williams, dat hen weer een boost in de goede richting moet geven. Stiekem hoopt het team op Silverstone weer mee te kunnen strijden om de GP-zege. Daarvoor hebben de technische knappe koppen van het team uit Brackley die eerdergenoemde koppies eens bij elkaar gestoken en veranderingen doorgevoerd aan de voorwielophanging, sidepods, vloer en de achtervleugel.
Ophanging
Bij de pushrod van de voorwielophanging heeft Mercedes meer volume toegevoegd aan de bolide, met kleine toevoegingen aan deze onderdelen op het punt waar deze samenkomen met het chassis. Deze aanpassing moet ervoor zorgen dat bepaalde luchtstromen beter langs het chassis stromen en de flow onder de vloer van de F1-bolide wordt verbeterd. Zo zou Mercedes weer een stukje sneller moeten gaan. Check hieronder de nieuwe updates aan de ophanging. De tweede foto is de situatie voor het GP-weekend in Groot-Brittannië.
Sidepod inlets en vloer
De sidepod inlets van de Mercedes W13 zijn vervolgens voorzien van nieuwe vanes die de luchtstromen richting de radiator moeten optimaliseren, wat weer zorgt voor een betere koeling. Kijkend naar de vloer, zien we ook enkele wijzigingen. Het profiel van de zijkant is aan de voorkant van de vloer meer omhoog gekruld. De zogeheten 'bib wing', die aan de voorkant van de vloer zit in het middenonder de auto, is vernieuwd. Check hieronder de nieuwe updates aan de vloer. De tweede foto is de situatie voor het GP-weekend in Groot-Brittanne.
Achtervleugel
Tot slot is de achtervleugel van Mercedes nieuw. Het tipje van de achtervleugel is minder gekromd. De achtervleugel moet zo efficiënter worden. Het gaat in dit geval om de 'medium downforce' achtervleugel van Mercedes, die ze dus op bepaalde circuits, zoals in Silverstone, inzetten. Zo hebben alle teams verschillende configuraties van de achtervleugels. Zo zal Mercedes een speciale low downforce achtervleugel hebben (of in de maak hebben) voor hogesnelheidscircuits Monza en Spa, terwijl er in het bochtige Monaco gebruik werd gemaakt van een high downforce achtervleugel. Check hieronder de nieuwe update aan de achtervleugel. De tweede foto is de situatie van vóór het GP-weekend in Groot-Brittannië.
Meest gelezen