Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Formule 1 Grand Prix Monaco 2019

Oud winnaar GP van Monaco: "Circuit totaal niet geschikt voor Formule 1"

In Monaco wordt jaarlijks de meest prestigieuze Grand Prix van het jaar verreden. Op het stratencircuit in het prinsdom komen de glitter en glamour van de Formule 1 volledig tot zijn recht. Het is dan ook geen eenvoudige opgave voor de coureurs om de concentratie het gehele weekend optimaal te houden, dat weet ook oud winnaar Jarno Trulli.

In 2004 won de Italiaan de race nadat hij vanaf poleposition was vertrokken. Achter hem waren het onder andere coureurs als Michael Schumacher, Fernando Alonso en David Coulthard die de finish niet wisten te halen.

"Het circuit van Monaco is onverbiddelijk, je mag gedurende het weekend geen enkele fout maken. Als ik eerlijk ben, dan vind ik het circuit ook totaal ongeschikt voor de Formule 1. Vanaf dag één ben je eigenlijk aan het improviseren hoe je de wagen gaat afstellen, om toch zo snel mogelijk te zijn. De kwalificatie is het belangrijkste moment van het weekend, doordat je zover mogelijk vooraan moet zien te starten. Lukt dat niet, dan ben je sowieso al kansloos voor de overwinning", aldus Trulli in een exclusief interview met RacingNews365.

Naast zijn prachtige overwinning op het stratencircuit, haalde Trulli vijfmaal de finish van de race niet. Daar heeft de Italiaan een eenvoudige verklaring voor: "Natuurlijk vond ik het in 2004 wél heel leuk om rond te rijden op het circuit, aangezien mijn wagen perfect paste bij de baan. Ik heb er echter ook met mindere wagens gereden en ik kan je zeggen dat het dan bepaalt geen pretje is om er te moeten rijden. Je moet constant geconcentreerd zijn en dat maakt de race daar zo verschrikkelijk lastig."

"In totaal moet men bijna tachtig ronden afleggen, wat de impact mentaal en fysiek nog groter maakt. Wanneer ik terugkijk naar mijn gewonnen race dan ben ik ook niet verbaast dat er zoveel crashes plaats vonden. Het is namelijk voor iedere coureur veruit de zwaarste race van het jaar."

Voorspel en win

Powered by

Gaspedaal.nl

Wie wint de Grand Prix van Monaco 2019?

Speel mee en win een race-arrangement op Zandvoort t.w.v. € 435, aangeboden door Gaspedaal.nl

Speel mee

RN365 Nieuwsdossier Interviews

RacingNews365 voorziet de racefans dagelijks van exclusieve interviews met F1-coureurs en prominenten uit de auto- en motorsport.

1 reactie

    Breaking Red Bull en Honda openen nieuwe contractonderhandelingen