Voor veel coureurs is het huidige reglement met de gridstraffen een doorn in het oog. Mochten de teams vorig jaar nog vijf maal per seizoen de onderdelen van de powerunit wisselen, dit seizoen is dat teruggebracht tot vier keer. Nu het seizoen bijna halverwege is, is het een mooi moment om de balans op te maken. Wat direct opvalt is dat alle teams die met een Mercedes motor rijden geen centje pijn hebben. In Engeland wisselt het team naar haar derde verbrandingsmotor vanwege een upgrade, maar de betrouwbaarheid van de Duitse motorleverancier is nagenoeg perfect. Anders is dit bij Renault. De teams van Red Bull, Toro Rosso en het fabrieksteam van Renault staan allemaal op scherp en zijn bezig aan hun vierde verbrandingsmotor. Concurrent Ferrari is bezig met haar vierde turbo en introduceert in Engeland haar derde verbrandingsmotor. Op het vlak van de turbo heeft de Italiaanse renstal een uitdaging. Dramatisch is ieder weekend voor het team van McLaren. Zojuist werd bekend dat Fernando Alonso dit weekend wederom niet doorkomt zonder gridstraffen.
Overzicht gebruikte componenten per coureur
Legenda ICE: Internal Combustion Engine TC: Turbo Charger MGU-K: Motor Generator Unit - Kinetic MGU-H: Motor Generator Unit - Heat ES: Energy Store CE: Control Electronics note: gegevens zijn bijgewerkt tot de start van het GP weekend in Groot-Brittannië.
Meest gelezen