Met zijn inhaalactie op Charles Leclerc in bocht 1 van ronde 20 reed Oscar Piastri direct na zijn pitstop naar P1. Hiermee legde hij de basis voor zijn zege in de GP van Azerbeidzjan. In de schone lucht, met niemand voor hem, kon hij uiteindelijk de Ferrari-coureur telkens achter zich houden.
"Daardoor won ik de race. Ik had eigenlijk een beetje medelijden met mijn engineer, omdat ik dit in de eerste stint ook probeerde, maar mijn banden helemaal opbrandde. Hierdoor kwam mijn engineer op de radio en zei: 'Laten we dat niet meer doen'", legt Piastri uit tegen onder meer RacingNews365.
"Maar de volgende ronde negeerde ik hem volledig en stuurde ik de wagen naar de binnenkant (bij bocht 1, red.). Ik had op dat moment het gevoel dat achter Charles blijven en wachten dat zijn banden zouden slijten nooit ging gebeuren."
"In de eerste stint had ik ook zo'n kans, in ronde 2 of 3. Ik was net binnen DRS, maar benutte die kans niet volledig. Dus toen ik een soortgelijke kans kreeg na de pitstop, moest ik die wel grijpen. Had ik dat niet gedaan, dan zou ik hier niet zitten (als racewinnaar, red.)."
Bekijk hieronder de inhaalactie van Oscar Piastri!
Ook interessant:
De Grand Prix van Azerbeidzjan leverde weer genoeg gespreksstof op. Het ging veelvuldig over Max Verstappen, die na een frustrerend en machteloos weekend als vijfde over de streep kwam. Joris Mosterdijk, Ruud Dimmers én Rudy van Buren bespreken het in een kakelverse RacingNews365 Formule 1-podcast!
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!