Valtteri Bottas spande de kroon. De tweede viool van Mercedes kwam liefst drie keer binnen om zijn banden te wisselen en reed op die manier vier verschillende stints. Verder dan een vijfde plek, op een rondje van winnaar Max Verstappen, zou de Fin niet komen.
De voorman van de motorsporttak van Pirelli, Mario Isola, beloofde voorafgaand aan de Grand Prix van Brazilië dat het niet nogmaals zo letterlijk een slijtageslag zou worden. De Italiaan meent dat er in Mexico uitzonderlijke omstandigheden waren waardoor het rubber zo'n kort operationeel raamwerk had. "We zijn hier wat conservatiever te werk gegaan", wijst Isola op de compounds die Pirelli heeft meegebracht. Waar de coureurs in Mexico over de zachtste banden beschikten, mogen ze het in Brazilië doen met de medium, de soft en de supersoft. "De rijders kunnen zodoende waarschijnlijk iets meer pushen." Isola liet bovendien weten geen voorstander te zijn van het besparende racen van tegenwoordig. Brandstof en banden moeten ongeveer elke ronde worden gecheckt, om te voorkomen dat het rubber snel slijt of er teveel brandstof wordt gebruikt.
Meest gelezen